"Vacker tass"

Ni kanske kommer ihåg att jag har lärt Mack "puss"? Dvs, när jag säger "puss" så räcker han fram mulen för att ge mig en, haha. Första gången jag testade tillsammans med klickern och godis så förstod han ingenting. Men redan nästa dag så hade han förstått till 110%! Så igår när jag tränade Horsemanship i paddocken i ca 40 minuter så försökte jag lära honom "vacker tass", vilket betyder att när jag säger dom orden ska han lyfta fram vänster framben framåt. Anledningen till att jag vill lära honom detta är för att min mammas väninna lärde sin gamla häst, dock med kommandot "high five". Och eftersom att Mack lärde sig "puss" relativt snabbt så tänkte jag ge detta ett försök iallafall. Det lär inte fungera de första gångerna, men det får ta sin lilla tid! 


Jag tog även en massa bilder på honom igår så jag har en hel del att gå igenom :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback