TIPS : Håll igång bloggen

Vi alla vet när det känns extra tungt att logga in på bloggen och leverera ett - eller flera inlägg. Det är inte alltid som man har tid heller, exempelvis så kanske man hittar på en spontan grej med vännerna som man inte hade planerat. Dock fungerar det alltid att blogga ändå tack vare diverse bloggappar, men enligt mig så blir det inga roliga inlägg - varken att läsa eller att skriva. Då känns det mest som att man vill fylla ut bloggen med en bild som visar vart man är någonstans + två meningar ungefär.. Ingenting som tilltalar mig hos andra bloggar! Men smaken är som baken, hehe.
 
Tipset som jag kan ge er är att tidsinställa inlägg såfort man har tid att sätta sig ner och skriva ihop ett x antal inlägg. För vipps så drar man ut på denna spontana tjejkvällen till exempel och då kan det underlätta genom att publicera ett inlägg som man redan har skrivit klart och tidsinställt. Och visst är det så att man för det mesta kommer på saker att blogga om när man är på olämpliga ställen?! Det är så typiskt haha.. En enkelt sak som man kan göra då är att skriva ner ämnet i mobilen, i exempelvis "anteckningar". På så sätt gör det ingenting om man glömmer bort de - för då kan man alltid checka mobilen! 
 
Har ni några bra tips? 
 


Fina Matilda och Wanda! 

Kommentarer
Linnea säger:

Bra tips! Dock bloggar jag inte. När man har en fotoblogg tycker jag inte att man ska skriva inlägg från mobilen, men när man har en blogg om sig själv så tycker jag att man ska skriva inlägg från mobilen eftersom man kan uppdatera mycket mer då :) Fina bilder förresten!

Svar: Kul att höra din åsikt! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-03-05 | 15:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback