Gårdagens kvällsmys

Igår efter att jag kom hem från Mack så fick jag gå ner till Jenka (mammas häst) för att spola hennes ben och svans samt mocka m.m. Och det är inte varje dag precis som man träffar på Jenka nuförtiden - gullhästen! Man blir ju så kär i hennes små gnäggningar som låter som en båtmotor ungefär för varje gång hon tror att man har mat, riktigt litet matvrak.  
 
Hur som helst så var hon inte speciellt ren heller! Det tog sin tid att spola av alla fyra benen och verkligen få bort all lera, men tillslut så var vi klara med de! Jag hade även fått order av mamma att spola av hennes svans och sedan fläta den så att den inte blir lika lerig och svårborstad - check and done! Och en rolig sak som jag märkte medan jag borstade henne.. jag har alltid noterat över att Mack har börjat fälla sin vinterpäls nu.. men då hade jag minsann inte sett Jenka haha! Herregud vad den hästen fäller nu alltså, bye bye all vinterpäls! 
 
När jag var helt klart med henne samt mockning m.m så fick hon gå in i boxen igen bland nyinlagt spån - mys! 
Längtar efter dagar som dessa - sommar!

Kommentarer
Sarah säger:

Vad mycket fina bilder du lägger upp! :)

Svar: Åh tusen tack!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-03-03 | 20:20:50
Bloggadress: http://sarahhgberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback