Sura överraskningar

Herregud så det har snöat idag! Man kände sig som rena rama snögubben när man tillslut kom fram till skolan. Senare delen av eftermiddagen och kvällen har spenderats i stallet. Tanken var självklart att rida ett pass i ridhuset och träna kondition men så blev det icke. När jag tog ut honom på gången för att mocka så märkte jag att hans vänstra framsko var borta...KUL!... Så de var bara att stryka ett streck över dagens planer. Hur som helst så fixa jag iordning allt hö osv innan jag borstade igenom honom. Gick även ut i hagen i mörkret för att se om jag skulle hitta någon hästsko, men icke. Tack vare allt snöande idag så ligger den nog fint begravd under allting, om han nu har tappat den i hagen vilket jag gissar på. Överraskningar liknande dessa är för sjutton inte så värst roliga. Men men, min mamma har ringt hovslagaren så det ska nog gå att ordna under veckan. Jag har iallafall tänkt gå med honom imorgon i ridhuset i någon timme innan hoppträningen kör igång så att han inte får stå i tre dagar i streck. 
 

Kallen med kollen!

Kommentarer
Miia säger:

Min Sam är expert att få av sig skorna.
Jag har tappat räkningen på hur många skor han tappat i hagen!
Vår hovslagarre frågar inte ens mera om jag har kvar skon när jag ringer om tappsko :)

Svar: Haha åh så surt! Det är verkligen inge kul när man tar in hästen eller ut från boxen och att man sedan märker att en sko är borta.. :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-01-29 | 08:02:36
Bloggadress: http://sambucamolinari.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback