Imorgon börjas det!

Igår var det ingen så kallad "söndagsångest" överhuvudtaget. Visserligen brukar jag aldrig ha det, men ändå haha. För gissa vad? Idag har vi nämligen haft en otroligt härlig studiedag (som man egentligen borde ha varje dag, ellerhur? ;) Jag sov verkligen ut imorse och har sedan bara tagit det lugnt, kikat på film, checkat datorn osv. Imorgon kör skolan igång igen efter ett skönt sportlov så nu är det bara att blicka framåt mot påsklovet haha! Vissa utav er kanske redan har haft sportlov och redan hunnit gå en vecka i skolan? Medan andra kanske har sportlov denna veckan, ja det är olika men en sak är säker - det är riktigt härligt med lov! 
 
Inför morgondagens ridpass hade jag tänkt fortsätta där jag slutade i söndags, dvs galopparbetet. Eftersom att det kändes så pass bra med galoppen sist så ska jag absolut fortsätta med de imorgon. Självklart varvar vi med pauser lite då och då hehe! Men målet är iallafall att han ska få ett tryck från bakbenen och verkligen arbeta med dom i en kort och fin galopp. Dock får vi se hur det ser ut i ridhuset då jag vet att det skulle hållas dressyrträningar under eftermiddagen/ tidig kväll. Fastän man får rida medans det hålls träningar så måste man fortfarande hålla koll och visa hänsyn. Men jag hoppas verkligen att det funkar ändå, annars får jag ta plan B - travarbete! 
 

Kommentarer
Linnea säger:

Ja, det är otroligt skönt med lov! Synd bara att de är så sällan. Din lediga dag idag lät faktiskt väldigt nice! Själv har man varit i skolan :( Riktigt fin häst förresten. Tycker du verkar seriöst med ditt ridande eftersom du skriver att du ska fortsätta med det du inte blev nöjd med på förra ridpasset :)

Svar: Ja det är verkligen härligt! Det håller jag med dig om, lov bör man ha oftare haha, fast vi får väl vara glada över all den ledighet som vi har i nuläget :D Åh tack du!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-02-24 | 19:47:33
Sandra N säger:

Låter som om du haft en skön studiedag! Det kan vara riktigt skönt att bara ta det lugnt och vila en hel dag c:

Svar: Ohja! Det är de verkligen. Studiedagar bör man ha varje dag, sju dagar i veckan haha ;)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-02-24 | 20:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback