Eggbett

Jag kom på att jag för några månader sedan skrev i ett inlägg om att vi skulle köpa ett eggbett till Mack. Sagt och gjort så testade vi ett sådant bett och resultatet blev - nej tack! Det var inget bett som passade honom, dels så kändes de inte som att vi fick någon bra kontakt alls och sedan höll de på och gnissla/ låta så förbannat mycket hehe.. Vet ni om det ska låta så mycket om ett eggbett? För det gnissla rejält och det var bara irriterande att lyssna på, det tyckte nog både jag och Mack tillslut haha! Idag rids han på två bett - tredelat och tvådelat som sitter på två olika träns. Och dom verkar han trivas bra med. Och enligt den förra ägaren så ska han vara rätt okomplicerad vad gäller bett. Kanske ska jag testa att rida på eggbettet en gång till för att ge det en andra chans? Ja, varför inte, det återstår att se! 
 
Vad använder ni för bett till era hästar? Vilket funkar bäst / sämst? 

Kommentarer
Linnea säger:

Jag använder bara något vanligt bett. Har ingen aning om vad det är för något. Fin bild förresten :)

Svar: Ja okej, där ser man! Det finns ju ett helt hav med olika sorters bett så det är inte helt lätt! Åh tack så mycket :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-02-25 | 15:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback