Utvärdering - Catago dressyrskydd

Förra helgen använde jag dom vita benskydden från Catago som min medryttare köpte med sig från Ullared! Och jag måste säga att det är fantastiskt snygga benskydd. Och tillskillnad från våra "gamla" som i stort sett bara var vita när vi köpte dom fastän vi har gjort rent dom så är dessa Catago skydd huuuur enkla som helst att få rena och vita igen! En stor tumme upp helt enkelt. 
 
Förra helgen använde jag dom som sagt under Daniel träningarna som pågick i två dagar. Och efter första användningen behövde jag bara dra av med en fuktig tvättsvamp för att få bort all smuts, sedan var dom som nya igen! För visst är det jobbigt och stå och tvätta rent, gnugga som tusan i hopp om att få bort smutsen? Nu har jag visserligen lagt dom gamla vita benskydden i tvättmaskinen i hopp om att dom ska bli rena. Men liksom.. tvättmaskin vs dra med en trasa i 10 sek?? Tror det sista alternativet låter lite bättre haha! 
 

Kommentarer
evie säger:

Åh, de är ju så snygga! Vi har de där i blått till skimmeln jag rider - passar honom grymt bra :)

Svar: Ohja det håller jag med dig om! Åh, det låter verkligen superfint :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-04-20 | 13:46:10
Bloggadress: http://evieastrom.se
Evelyn säger:

Har Catago skydd i brunt, sjukt snygga!

Svar: Åh så fint!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-04-20 | 14:21:19
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se
Linda Andersson säger:

funkar fram tills att de blir lortigt på !tygkanten.. Mina catago är inte sådär jättevita längre trots att jag torkat av efter varje användning.

Svar: Jaså? Det lät lite surt må jag säga! Då får vi se hur mina catagoskydd blir efter flera användningar.
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-04-22 | 09:30:09
Bloggadress: http://mylifeandbrian.blogg.se/
Linda Andersson säger:

Men men, som du säger så är skydden i helhelt enklare att torka av pga materialet.. Men som sagt, Tygkanterna är lite svårare :P

2014-04-22 | 09:34:57
Bloggadress: http://mylifeandbrian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback