Tråden är skör

Man ska verkligen vara tacksam för varje dag man kommer till stallet och ser att hästen mår BRA. Att den inte har ont, är halt, uppträder konstigt osv. För det är verkligen en skör tråd mellan en frisk häst och en sjuk eller skadad häst. Efter bus och spring i hagen kan olyckan snabbt vara framme om hästen halkar till med ena benet. Eller så kan en skada dyka upp efter flera veckors "påbyggnad" inuti kroppen utan att man hade vetskap om det.. och vipps så märker man det. 
 
Jag mår bra om min häst mår bra. Och jag tror att vi alla känner och tycker så. En häst som är skadad eller sjuk blir man absolut inte glad av direkt. Utan självklart gör det ont att se sin bästavän på fyra ben ha ont eller inte vara som "vanligt" och frisk. 
 
Som den gången för två år sen när mamma kom till hagen och hämtade in Jenka och noterade att hela hennes bäcken var vridet och hästen var totalt sne på de stället.. Men som tur var så kunde hon bli frisk från den skadan efter några veterinärbesök och råd som vi följde. Tyvärr har inte alla ryttare den turen med sina hästar.. Och det är fruktansvärt och jag kan bara ana hur det känns! 
 
Så kom ihåg gott folk att pussa lite extra på era hästar!

Kommentarer
Wilma säger:

Fin bild!
Sv: Tack så mycket! :D Kram

Svar: Åh tack! :D kram
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-04-21 | 09:35:11
Bloggadress: http://wilmafur.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback