Gårdagens uteritt

Igår red vi faktiskt ut! Dock var vi inte ensamma som tur var haha. Utan vi fick sällskap av två till från stallet som hade bestämt redan dagen innan att dom skulle rida ut en sväng. Och när jag hörde detta och när dom frågade mig om jag ville haka på så var det självklart. Så jag var i stallet skapligt tidigt för att göra iordning honom då han fick stå kvar inne istället för att gå ut i hagen i 10 min innan jag ändå skulle ta in honom. 
 
Själva uteritten gick kanon! Vi fick till och med gå först i skogen när vi letade efter alla möjliga stigar som dom två andra kände igen haha. Jag hade noll koll och hade definitivt tappat bort mig tusen gånger om, om jag hade ridit där själv. Det blev kanske en uteritt på ca 30 minuter, och den större delen spenderades i skogen där hästarna verkligen fick lyfta på tassarna och se sig för. Sedan kom vi ut på några grusvägar i mellanåt som vi travade på innan vi kom ut på en grusväg vid ängen bakom ridhuset som tog oss hemåt. En väldigt mysig tur som jag tror att Mack uppskattade! Och han är rätt cool med andra hästar och har inte brytt sig (vad jag har märkt) utifall någon häst har kommit nära baken på honom. Så det är alltid ett plus i kanten! 
 

Mack och jag i höstas har jag för mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback