Nu är jag glader

Gissa vad jag har hittat? Inget mindre än ett vintertäcke på Börjes hemsida som både lät- och såg bra ut! Täcket har 400g foder, vattentätt samt andasfunktion. Dock hittade jag ett annat vintertäcke hos dom med 300g som var billigare. Hm.. de gjorde det lite svårare. Men jag tror nog att det lutar mot det förstnämnda täcket då Mack troligtvis inte får sån himla tjock vinterpäls. Är det bara jag som tycker det är svårt att hitta ett passande vintertäcke förresten? Det finns ju så många och man jämför både hit och dit haha. Först hade jag hittat ett täcke på Hööks, 300g, för en saftigare prissumma. Och sen hittar jag detta vintertäcket som har 400g för typ halva priset av Hööks täcket.. Som klappat och klart! Dock har man ingen chans att klämma och känna på materialet m.m då man beställer de, så man får hoppas på det bästa isånnafall :D

Använder ni 300g eller 400g under vintern?

Kommentarer
JONNA säger:

Skönt att du hittat bra täcke!
Jag hittade ett köp-värt reflextäcke och även andra superbilliga reflexer så det blir nog en beställning från Börjes inom snar framtid :)

Svar: Ja verkligen, och som pricken över i'et så satt det kanon på hästen! Vad härligt att du har hittat en och annan intressant sak från Börjes :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-09-30 | 19:44:34
Bloggadress: http://ponnyvalack.blogg.se
Tilda säger:

Hej!Eran blogg är så fin! Hur gjorde ni headern? :D

Svar: Tusen tack! Vi har gjort den i photoshop :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-09-30 | 20:16:52
Julia säger:

Nu är ju Tex rakad och jag tror att vintertäcket vi har är 400g - vet iallafall att det är väldigt tjockt! :)
Börjes priser är väldigt bra om man jämför med hööks haha ;)

Svar: Åh okej, ja jag köpte iallafall de täcket på bilden med 400g. Haha ja det kan man lugnt säga att dom är ;)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-09-30 | 21:10:46
Bloggadress: http://goldentex.blogg.se
Wilma säger:

Har oftast 300 g, men om det är riktigt kallt har vi dubbelt :)

Svar: Okej, du har inget stalltäcke under annars då? :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-09-30 | 21:25:32
Bloggadress: http://wilmafur.se
Linn säger:

Har 300g Himalya täcke från börjes på Lady och detta täcke har hållit i fem års tid och inget väte ha någonsin trängts in!

Ska också beställa detta täcke till Harry och jag tror skarpt på att detta täcke är super! :)

Svar: Åh okej, ja det här täcket i inlägget satt kanon på Mack! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-09-30 | 23:11:56
Bloggadress: http://Rebelions.blogg.se
Anna säger:

Jag använde bara regntäcke till min ponny, men han hade i och för sig ganska tjock vinterpäls och så rakade vi honom aldrig :) Det räckte för honom :)

Svar: Åh okej, då förstår jag! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-01 | 06:37:13
Bloggadress: http://liolanna.blogg.se
Alma säger:

400g :)

Svar: Okeeej! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-01 | 13:10:31
Bloggadress: http://sundqvistalma.blogg.se
Anonym säger:

Hästar bryr sig inte om 100 gram hit eller dit.

Svar: Det gör dom uppenbarligen inte. Men ett ordentligt täcke kan vara bra ändå, ellerhur?
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-01 | 14:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback