Söndagsdepp men ändå inte

Jahapp, då var det söndag igen, den dagen då man önskar att det var fredag. Jag har i stort sett tagit det lugnt hela dagen. Cyklade iväg till stallet tidigt på eftermiddagen, mockade och fixade innan jag hämtade in Mack. Han är en riktig liten skitgris i boxen och det tar tid att mocka, men det är tur att jag inte har något emot det då jag tycker det är oerhört lugnande med musik i öronen. Hämtade sedan in honom och började borsta och fixa. Jag kände för att utmana ödet och drog på mig säkerhetsvästen för att sedan rida på en äng en liten bit bort. Det är samma äng som jag ramlade av på tidigare under sommaren. I början var han lite nervig men han blev mer och mer avslappnad och tillslut så var det precis som att rida ridhuset - en lugn och fin häst. Vi tränare i skritt och trav i 8:or, varva in tempoväxlingar samt sidvärtsrörelser så att det hela tiden händer någonting. Mack var oerhört fin, mjuk om inget annat! Jag pratade med honom under hela passet i stort sett och berömde honom när det var läge för det. Och om jag ska vara helt ärlig så blev det mycket beröm till den store, han skötte sig kanon! Även om det kom tre rådjur bara några meter ifrån så brydde han sig inte så märkvärt mycket. I dessa lägen så gäller det att arbeta på som vanligt och inte uppmärksamma vissa händelser, vilket sänder ut signaler till hästen att det faktiskt inte är någon fara. Iallafall, det kändes ungefär som att vi red i kanske en kvart för tiden gick så fort, men när jag tittade på klockan i stallet så hade vi varit ute mellan 45-60 minuter! Ja ni... tiden går snabbt när man har roligt :D
 

En bild från en härlig promenad från förra veckan.

Kommentarer
Ellen säger:

Vacker bild 👌

Svar: Tack så mycket goa du!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-20 | 20:36:02
Bloggadress: http://ellenlinneahansson.horseworld.se
Viktoria säger:

vilken mysig bild!

Svar: Tack så hemskt mycket! :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-22 | 12:24:04
Bloggadress: http://letsriskourlives.blogg.se
www.jennisdressyr.se säger:

Vilken fin bild!

Svar: Tusen tack!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-24 | 21:25:31
Bloggadress: http://jennisdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback