Nu blev det mycket!

I helgen är det dags för Daniel träning igen! Jag har dessutom fått riktigt bra tider vilket känns extra skönt då min mamma (som brukar vilja vara med och assistera) inte är hemma. Men jag är riktigt peppad på helgens träningar och jag hoppas att vi kan få ännu ett par nyttiga tips och råd tills nästa träning. Och förresten! I söndags red jag lektion för Kerstin (föredetta landslagsryttare i dressyr), och man vill ärligt talat inte att lektionstiden ska ta slut! Hon är en riktigt bra tränare som kommer med goda tips och råd, men även korrigeringar på min sits, dvs ryttarens sits och position över hästen och i sadeln. Det kan vara allt från att ena axeln ska vara mer tillbakadragen, höftens position m.m. Jag fick ett grymt tips av henne när det gällde avsaktningar från trav till skritt - andas ut tuuuungt. Och jag testade de en gång och vipps, Mack saktade av. På så vis behövde jag endast använda mina hjälper minimalt. 
 
Nästa vecka är det även hoppträning igen. Och om jag ska vara ärlig så är jag inte helt pepp på de.. Pga tidigare händelser som hänt i hoppningen med mig när jag var yngre så sitter det på ett sätt alltid kvar i huvudet. Jag har väldigt svårt att hoppa en häst som jag inte känner eller vet någonting om. På så vis så älskar jag att hoppa med Jenka för jag har lärt mig att lita på henne. Och jag vet att Mack älskar att hoppa och han är så otroligt schysst så på så sätt så litar jag även på honom! 
 
Har ni några träningar eller tävlingar på g?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback