Lite nytt till staden, tack!

I Örebro där jag bor finns det för tillfället bara EN ridsportsbutik och det är Hööks. Det fanns ännu en butik "Till Häst" där vi köpte våran dressyrsadel, men den butiken har nu lagts ner. Dom hade för övrigt en stor utförsäljning tidigare i augusti och vi plockade på oss både det ena och det andra, bland annat ett par vita whitaker ridbyxor. Hur som helst så vore det väldigt trevligt om det kunde startas upp ytterligare en eller två ridsportsbutiker. Det ger ju lite konkurrens emellan vilket bara är positivt för oss köpare ;) En butik som jag faktiskt tycker skulle kunna passa in perfekt vore Charlies! Dom har andra slags märken vad gäller både häst och ryttare vilket är roligt då det blir en variation. Tror ni det vore möjligt att mejla dom och lägga fram det här förslaget? För visst, Hööks är en superbra ridsportsbutik med ett bra utbud. Men det är ett himla dåligt andrahandsvärde om man ska vara helt ärlig. Och jag skulle tycka det vore härligt med lite "nytt" till den här stadens hästintresserade! 
 
Hur många hästbutiker finns det i din stad?
 

Kommentarer
Wilma säger:

Åh Gud vad söta bilder!

Sv: Jaha lycka till! :D

Svar: Tusen tack! :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-02 | 10:24:05
Bloggadress: http://wilmafur.se
Mimmi säger:

Tack för din kommentar :)

Du ska vara glad att du har EN ridsportbutik, haha. Vi har inte en enda, de enda hästrelaterade är Granngården. Sen så finns Hööks i Växjö och Kalmar, cirka 10 mil från mig. Sen Börjes i Tingsryd ett par mil iväg. Hade gärna fått hit en ridsportsbutik till :)

Svar: Oj då, där ser man! Då har vi konstaterat att det behövs fler ridsportsbutiker i städerna och inte bara i dom allra största ;)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-02 | 12:29:14
Bloggadress: http://miblo.blogg.se
Lina Green - Hon med isisen säger:

Charlies, bor i Vetlanda. Inte så mycket märkvärdigt så. Har Biltema och Granngården som har några hästsaker.

Hade velat ha Hööks,Horze och Börjes i Vetlanda också.

Svar: Jaha där ser man! Ja, Börjes eller Charlies skulle jag önska till denna staden :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-02 | 12:54:10
Bloggadress: http://linaoshandy.blogg.se/
Totte säger:

Hos mig finns det två. Men den ena har typ bara begangnade och slitna saker och den andre har inte heller jättestort utbud.

Svar: Åh okej, där ser man!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-02 | 17:04:35
Bloggadress: http://eslovsriders.blogg.se
Ellen säger:

Bor i Göteborg men brukar handla på börjes och ska även testa hööks i Kungsbacka som ligger ganska nära. Men i Göteborg 2-3 st kanske?

Svar: Jaha där ser man! Om jag fick önska så skulle det vara perfekt om antingen Börjes eller Charlies kunde starta en butik här i Örebro :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-02 | 18:12:44
Bloggadress: http://ellenlinneahansson.horseworld.se
Friskey säger:

åh så söt jag dööör! :D

Har också lite problem med ridsportsbutiker.. Har Hööks och sen 2-3 st mindre ställen men där dom BARA säljer dyra märkes grejer. Ibland vill jag kunna shoppa billigt också! :/

Svar: Haha jag håller med dig, en rejäl liten lurvtuss! Ja men precis, det håller jag med dig om! Man kanske inte alltid har lust att handla en tröja för tusenlappen..
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-02 | 19:21:05
Bloggadress: http://friskey.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback