Dagens dressyrlektion

Dagens dressyrlektion gick sisådär enligt min bedömning. Mack kändes motsträvig i början men mjuknade upp och blev finare och finare ju längre jag red. Dock kändes inte min ridning bra idag, det kan bero på all träningsvärk jag har från igår kombinerat med ryggont som jag får tack vare dressyrsadeln. Jag vet inte vad det är, men eftersom att jag redan har en rätt så grov svank så får jag ont i den av dressyrsadeln. Jag har inte fått ont där tidigare, varken i andra dressyrsadlar eller i hoppsadeln.. så det är lite lustigt. Men tillbaka till dagens träning! Han tog inte skänkeln till 100% vilket gör mig himla irriterad haha. Men å andra sidan så klarade vi av att galoppera ett helt varv i ridhuset i båda varven. Och för er som inte vet om det så brukar Mack sakta av till trav från ingenstans.. Ibland kan man ju känna av att "oj nu börjar hästen sakta ner tempot, bäst att jag skänklar på lite", men så känner jag inte med Mack. Det tar bara stopp från ingenstans så jag får ju liksom ingen chans till att pusha på honom så att han inte saktar av. Men idag satte vi det iallafall så det känns oerhört skönt! 
 
Nu ska jag ladda om inför imorgon, ännu en dressyrlektion för Daniel! Och förhoppningsvis så kan jag komma hem med en bättre och härligare känsla än vad jag gjorde idag. Mack gör de jag begär av honom, vilket jag inte gjorde tillräckligt idag. Fyskäms på mig! När jag satt av honom idag efter lektionen så kändes det som att insidan av låren var större än en bodybuilders.. MJÖLKSYRA till max! Haha.. 
 

Kommentarer
Evelyn säger:

Hoppas det går bättre på träningen idag då!

Svar: Ohja de hoppas jag verkligen :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-13 | 08:20:30
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback