Vad ska man säga...

...om dagens hoppträning. Mack vilade igår pga att jag var sjuk, och det ska han bannemig aldrig få göra igen då han var allmänt pigg och framförallt stark! Och pågrund av detta så pallade min högerhand/arm helt enkelt inte med.. Vi hann hoppa ungefär två övningar innan vi fick avbryta. Och det känns så ruskigt irriterande och jag blir så himla arg att inte ha möjlighet att kunna rida fullt ut till hundra procent. Total kasst. Som i exempelvis vänster varv så är det helt omöjligt, när problemet med högerarmen slingrar sig fram, att bromsa på yttertygeln (alltså högra tygeln). Det är helt omöjligt när den blir på de viset och då är det bara att lägga av. Visst, det funkar att vila ett tag men såfort problemet har kommit fram under ett ridpass så funkar det inte att vila en stund då problemet kommer tillbaka såfort man kör igång igen. Och det är så j*vla trist. Usch. 
 
Nu är glada Jenny framme i farten känner jag.. haha! Men en härlig sak är att jag är ledig imorgon. Då passar det utmärkt att köra konditionsträning med Mack. Och oj oj oj vad han ska få jobba. Det blir perfekt att åka iväg till stallet lagom vid lunch / mitt på dagen då det troligtvis är rätt så lugnt i ridhuset. 

Dressyrbilder från i somras får pryda inlägget ikväll!

 
 
 

Kommentarer
Elin säger:

Vad tråkigt med armen, hoppas att det går över snart... Inte kul att inte kunna rida fullt ut :(

Svar: Ja verkligen! Riktigt tråkigt och surt måste jag ändå säga :/
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-11-27 | 23:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback