Två dagars sammanfattning

Både igår och idag har jag ridit för Daniel. Jag berättade lite mera om problemet med min högerarm/hand och han tyckte då att vi skulle sätta på en hel gramantygeln för att göra det lättare för min arm. Han tyckte inte att Mack behöver en graman, utan den är endast till för att underlätta för min del. 
 
Fredagens ridpass var en mjukstart och det gick bra! Lite knepigt med en extra tygel (gramanen) att hålla i, men det löste sig tillslut. Vi tränade på lite öppnor, galopp på volten och att öka travstegen. Han var lite loj igår och travade inte så explosivt som man skulle ha önskat. Därav ökningar på långsidorna. Överlag så gick det bra och armen protesterade endast ett fåtal gånger, så det får jag vara glad för! 
 
Lördagens pass började tidigt imorse. Vi var i stallet redan vid kl 8 imorse och min ridtid började kl 9 + uppvärmning i ca tjugo minuter innan. Idag var han enormt mycket piggare än gårdagen och det blev kämpigare. Han tar inte högerskänkeln utan istället så försvarar han sig med att fatta galopp, öka, eller sparka med något bakben. Lite skrattretande faktiskt, haha. För han gör det ju bara jobbigare för sig själv när han ska hålla på på de viset. Min arm protesterade mycket mera under detta passet så vi fick avbryta emellanåt och skritta en stund. Mot slutet skulle vi göra en höger öppna när vi hade vänt rätt upp, vilket var riktigt kämpigt då han inte tar högerskänkeln.. minsta lilla som jag var där och petade med högerskänkeln så fattade han galopp. Hur som helst så blev han jättefin stundtals mot slutet när allting föll på plats i ett par steg! Och det är dessa steg som vi ska sträva efter och jobba vidare med i fortsättningen :) 
 
Bild efter dagens dressyrpass. Kamerabatteriet dog pga kylan.. Då får mobilen rycka in istället! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback