Dagens ridpass

Idag testade jag att rida med gramantygeln som hjälp, dels för Mack men även för min högerarm som inte är helt frisk. Från handleden till armbågen så svullnar det upp och själva handen blir helt stum och orkar knappt hålla i tygeln. Och det är självklart inte normalt att armen och handen ska bli så knasiga när jag rider. Så därav testade jag att ha på grimantygeln, och det funkade faktiskt! Jag fick inge ont i varken armen eller handen så det känns otroligt skönt. Och Mack skötte sig galant! Han har tidigare varit lite vrång i högersidan och blivit som en giraff med halsen ungefär. Men med hjälp av gramantygeln som vi fäster fast på ett annorlunda sätt så hjälper den till med hans balans, form och stöd. Vi körde mycket galopp då jag verkligen måste tänka på att sitta ner på rumpan då jag gärna blir lite framåtlutad pga dressyrsadeln. Men det kändes bra idag! Sedan tränade vi även på att flytta bogarna åt båda hållen, gick bättre åt höger än åt vänster. Kan vara för att jag hade spöt i vänsterhand som jag sedan la till fram på hans vänsterbog så att han skulle flytta sig till höger. Och som avslut så travade vi på fyrkantspåret i båda varven där han ställdes både utåt och inåt. Och i vänster varv så vill han gärna gå med inåt när man ställer honom inåt, så där hade jag spöt som hjälp då jag la till de lätt på hans bog - och han förstod direkt. 
 
Imorgon har jag tänkt köra konditionsträning med honom! 






Bilder från i söndags :)

Kommentarer
Ellen säger:

Kul att det gick bra :)

Svar: Ja väldigt :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-11-19 | 22:21:47
Bloggadress: http://ellenlinneahansson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback