En tanke

Hur kör ni i erat stall, är det helinackordering där precis ALLT ingår, eller är det halv där du t.ex mockar och så själv , eller kallhyra där du måste köpa allt foder på egen hand och endast betalar för själva stallplatsen? 
 
Och jag funderade lite på detta.. Jag skulle nog aldrig vilja ha helinackordering, faktiskt, där det ingår mockning, in + utsläpp osv. För när jag kommer till stallet så tycker jag att det är hur mysigt som helst att mocka, pyssla och göra saker runt omkring. Dessutom kan man se på egen hand när man mockar hur hästens avföring ser ut. Om man ser en skillnad på hur avföringen var från förra veckan så kanske det är något med hästens hälsa som kan kollas upp. Detta missar man då om man har helinackordering då det är någon annan som mockar åt en och denna personen kanske inte lägger märke till detta. 
 
En sak som jag inte heller skulle vilja ha är kallhyra. När man endast betalar för själva stallplatsen och när man måste köpa in foder, spån m.m på egen hand. Det kan blir rätt så jobbigt (har varit med om det förr i ett annat stall) att forsla dit allt hö, spånbalar och kraftfoder, det tar även en hel del tid. Det blir ju visserligen billigare med priset på själva stallplatsen, men det kommer kostnader runt om så som att köpa in hö, foder m.m. Så kort och gott tycker jag att det är jätteskönt när allting finns på plats i gården. 
 
 
Vad är din åsikt kring detta?

Kommentarer
Annika säger:

Fin bild :)

2013-06-30 | 18:59:31
Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback