Några förslag?

Jag har ett litet problem.. dock ett roligt problem.. som har uppstått när jag har tittat runt på olika schabrak till salu. Som vissa av er kanske har sett och känner till så har Jenka en svart sadel, en lätt färg att köpa schabrak till. I princip vilken färg som helst passar till en svart sadel. MEN sadeln till den nya hästen är brun.. rätt mörkbrun. Och när jag och mina föräldrar var och handlade grejer på Hööks så skulle vi även köpa med ett schabrak. Vi jämförde olika färger till en brun sadel som hängde där, vissa passade bra medan andra skärde sig väldigt mycket. Jag hittade t.ex ett grått schabrak som var jättefint. Vi jämförde den mot den bruna sadeln och då blev det inte alls fint.. Och för mig som inte alls är van vid bruna sadlar så vet jag överhuvudtaget inte vilka färger som passar vs inte passar till dessa. Eller jo, två färger som passar är självklart svart och vit.. haha standard färger.. men sen då?
 
Vilka färger anser du passar / inte passar på schabrak till bruna sadlar?

Jenkas svarta sadel.. grönt passar fin-fint


 

Kommentarer
Maja säger:

Härligt med brunt, så himla snyggt! Jag tycker alla färger passar även till bruna sadlar och har aldrig ens tänkt på att det skulle se konstigt ut. Köper de schabrak jag tycker är snygga helt enkelt!

Svar: Jag är fortfarande lite kluven i brun utrustning då jag alltid är van vid svart utrustning på sadel, träns osv. Åh, ja det kanske du har rätt i! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-05-31 | 10:41:23
Bloggadress: http://felfri.me
Anonym säger:

Jag tycker olika bruna och crème färgade nyanser är snyggt till både brun häst och sadel! Men annars så är marin blått för mig en självklarhet sååå snyggt!
Om sadeln har röda inslag skulle jag undvika rött och rosa och liknade färger, sååå fult!!

Svar: Jag håller med dig! Speciellt marinblått och blåa färger, snacka om att man är lite svag för dom färgerna alltså :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-05-31 | 14:00:27
Bloggadress: http://juliajensen.horseworld.se
Cornelia säger:

Min kompis har en brun häst och brun sadel.Lila passar jättebra till bruna sadlar.Gå in på min och min kompis blogg, tryck på länken hoppning.Finns vissa inlägg där ponnyn han lila schabrak! ;-)

Svar: Åh tusen tack för tipset! Fick en bild i huvudet nu med en brun sadel och lila schabrak och jag säger bara mums så snyggt de såg ut ;)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-06-02 | 09:09:24
Bloggadress: http://ellacorren.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback