Hard work work

Under veckan började mitt sommarjobb! Jag arbetar ute i ett område som heter Ervalla där en ridsportsförening har sina tävlings/träningsbanor. Och vi är ca 12 ungdomar som arbetar där och det är helt klart det bästa och roligaste sommarjobb som jag har haft, även om jag bara haft ett innan detta haha. Vi är rätt snabba av oss också och ligger bra till om man ser på schemat som vi har på allt som ska göras iordning. Vi har t.ex målat staket, klippt gräs, skrapat och borstat staketen, målat: knutar/vindskydd, sekreteriat, caféhuset och plankor som ska sättas upp. Och det är faktiskt rätt chill att jobba där, speciellt när vädret håller sig på topp då vi är ute hela dagarna.
 
 
Ännu trevligare är att vi är helt själva där och jobbar, inga vuxna ledare eller så. För dom har sina egna arbeten som dom måste åka till. Och den stora anledningen till VARFÖR vi håller på och putsar hela området är för att dom har stora dressyrtävlingar den 5-7 juli. Bland annat ska bloggaren Matila Holmström dit, om ni vet vem hon är (horsespot bloggare). Och jag är riktigt taggad till att fota dessa tävlingar! 
 







Bilderna ovan är från en dressyrtävling som ägde rum i Karlslund (Örebro fältrittklubb).

Kommentarer
Julia säger:

Riktigt fina bilder!!! :)

Svar: Tack så mycket!:D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-06-24 | 22:11:04
Bloggadress: http://goldentex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback