Väder

Det har under natten snöat igen här i Örebro. Lite synd kan jag tycka då paddocken äntligen hade blivit perfekt upptrampad så att det gick att springa där med Lykke. Att det dessutom är plusgrader och kramsnö idag är ju ännu värre. Jag kan se framför mig de höga snöstyltorna som hästarna får av att gå i hagen. Nej, det är svårt det här med väder. Under vår och höst är det ofta blött och geggigt, på sommaren får man tampas med insekter och svettiga hästar och på vintern ska alla vintertäcken och broddar av och på. Jag tycker personligen att början av sommaren är perfekt innan insekterna kommit och innan det är allt för varmt, men tråkigt nog är ju den tiden inte speciellt lång...
Vilken årstid föredrar du och din häst?
 
 
/Selma

Kommentarer
Elin säger:

Jag tycker allra bäst om försommaren, typ maj/juni. Det är är oftast varmt och det är torrt och bra underlag. Plus att man har hela sommaren framför sig!

Svar: Jaa, håller med dig! Underlaget är ju så viktigt :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-28 | 16:01:12
Emma Klang säger:

Underbart söt header! :) Sommaren är bäst vid maj/juni, underlaget brukar vara perfekt då :)

Svar: Tack snälla du!! Håller med! Maj/Juni är allra bäst!:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-28 | 16:04:23
Bloggadress: http://vintagestyle.blogg.se
Lovisa säger:

Jag vet inte riktigt men det är nog sommaren :) Även om alla insäkter är på en xD Det jag gillar är väll att det är varmmt och att man kan göra många roliga saker med hästen som att bada och sånnt :)

Svar: Insekterna är ju ett problem, men jag håller med!! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-28 | 16:14:41
Bloggadress: http://lovisasvard.blogg.se/
Tjej från Finland =) säger:

Jag och mina sköthästar är helt av samma åsikt, början av våren är bäst att rida. =) Fast det är ganska vackert på vintern och hösten också, trots att stigarna är i sämre skick..

Svar: Jaa, underlaget är ju mycket bättre under vår/sommar :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-28 | 16:22:32
Hanna säger:

Sommar är bäst! :D

Svar: Jag håller helt klart med! :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-28 | 16:45:49
Louise säger:

Vintern pga min trogne springares jobbiga exem men bortser man ifrån det så är hösten, våren och lite sommaren bäst! :)

Svar: Åh eksem låter besvärligt! :/
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-28 | 18:34:17
LinnJ säger:

Allt bra? :D

2013-01-28 | 20:00:24
Bloggadress: http://linnj.blogg.se
Noomie säger:

Vilken söt ponny!! men vi gillar sommaren bäst! Vintern är så kall tycker både Ferdek och jag ;)

Svar: Jag håller fullständigt med er!! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-28 | 20:44:06
Ida säger:

Jag och min ponny föredrar vår och höst. Då det är mittemellan den kallaste årstiden och den varmaste årstiden. Vår och höst är bäst tycker jag då det är lagom varmt och inga insekter!
Riktigt bra blogg:)

Svar: Jag förstår dig helt!! Tack snälla du!:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-31 | 18:07:41
Bloggadress: http://idajohanssonnn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback