En liten utvärdering

Precis som Selma skrev igår i ett inlägg så red vi båda på ängen bakom hagarna. Jenka kändes väldigt okoncentrerad till en början då hästarna i hagen kom galopperandes ner mot oss, vilket var mycket mer spännande än att fokusera på att jobba. Men efter en stund började hon mjukna till mer och mer, blev mer följsam och trevlig. Vi tränade mycket halter och jag bestämde mig för innan hur många steg hon skulle ta så det blev en 100 procentig halt och inte 50%. Och hon lyssnade väldigt fint och därefter kom också formen. Vi gick över till skänkelvikningar, både åt höger och vänster. Detta kan man tycka är en peace of cake med Jenka då hon är otroligt känslig med både vikt och hjälper. Men det som oftast händer i skänkelvikningar är att hennes bakdel hamnar efter och det är också de som vi har jobbat väldigt mycket med. Dock har jag fått använda ett långt dressyrspö för att kunna lägga till den lite lätt på baken och då går det oftast som på rosor! Men tyvärr hade jag inget spö med mig igår, men det gick hyfsat ändå! 
 
Nej nu ska jag göra iordning mat och sedan ta mig ner mot stallet för ännu en ridtur med Jenkis!
Solen skiner för första gången på lovet så det kan inte bli annat än härligt.
 
 
Midas och Jenka igår. Sicken fin tuppkam hon har haha..
 
/Jenny

Kommentarer
Rose säger:

Haha tuppkammen :')

Svar: Haha den är rätt så söt den!:')
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-21 | 11:58:30
Bloggadress: http://KaninBiten.blogg.se
matilda säger:

sötis hästarna :')

Svar: Aw, :')
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-21 | 12:28:44
Bloggadress: http://skogsrusset.blogg.se
Lina säger:

Aw vilka söta pållisar! :') ♥

Svar: Jag håller med dig! Söta är dom allt:')
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-21 | 12:50:00
Bloggadress: http://linaoshandy.blogg.se
Clara säger:

Hej och tack för din kommentar! Hjälp mig gärna i valet om med eller utan snörning (Parlanti stövlar).

Kram, claradiab.devote.se

2013-02-21 | 13:10:38
Linnea säger:

Härligt att det gick! Jag önskar min häst också var lite mer lydsom. Sjukt vackras hästar btw :)

Svar: Jadå:) Det är bara att träna, det är nyckeln till det mesta haha. Tack så mycket!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-21 | 13:22:43
Vera säger:

ÅH, EN SÅN FIN BLOGG.

Svar: Nej men åh, tack detsamma fina du!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-21 | 15:51:17
Bloggadress: http://jagponny.blogg.se
Johanna säger:

Gud vilken fin blogg ni har! Keep up the good work! :D

Svar: Åh tusen tack! Vad kul och höra:D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-21 | 18:53:38
Bloggadress: http://ponnytokar.blogg.se
Cathie säger:

Haha jättefin stubb! :)

Vilken fin blogg!

Svar: Haha jo men visst, en liten tuppkam sådär;) Tack detsamma!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-22 | 13:18:20
Bloggadress: http://cathie.se
Stella säger:

Älskar verkligen första bilden. Så söt.

Svar: Ja han är riktigt fin på den!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-23 | 14:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback