Dagens konditionsträning

Större delen av eftermiddagen tillbringades i stallet, från kl tre till halv åtta. När jag kom till stallet så var hästarna intagna för dagen och stod och mumsa på sitt eftermiddagshö. Jag började göra klart alla stallsysslor så att Mack kunde få äta de mesta av middagshö't innan jag började göra iordning honom. Vi tränade kondition som planerat i ca 40 minuter, dvs trav i fem minuter och skritt i två min, sedan repeterade vi detta ett par gånger. På slutet tränade vi galoppen och galoppombyten. Det gick kanon alla gånger från höger till vänstergalopp. Dock var det lite knepigare från vänster till högergalopp. Han saktade av eller så bytte han aldrig. Men efter att vi kämpat ett par gånger så satt ett byte klockrent från vänster till höger! Och därefter avslutade vi passet då jag brukar lägga av när det går som bäst eller när man har uppnått ett visst resultat, vilket vi gjorde. För övrigt var han riktigt fin och mjuk, vilket han nästintill alltid blir när man håller igång tempot. Sedan blev det såklart en del pyssel i stallet. Jag bytte hans regntäcke mot ett vintertäcke som han iallafall får ha imorgon då regntäcket var dyngsurt från dagens snöande. Sedan får vi se hur väder och vind blir resten av veckan. De sägs att det ska bli plusgrader = slask och plask väder = ingen större hit. Usch nej, om det ändå ska snöa som de har gjort så kan det väl ändå få ligga kvar på backen? Det blir så mycket bättre och lättare då, haha. 
 
 

Kommentarer
Jessica Högberg säger:

Kan du inte lägga upp en bild på stallet, det är säkert julpyntat och fint=))

2013-12-10 | 15:46:04
Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
Matilda säger:

Så fin!

2013-12-12 | 13:07:48
Bloggadress: http://skogsrusset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback