Långpromenad

Igår gick/joggade jag ca. 3-4 km med Lykke Li. Det är första gången jag tar med henne på en längre runda. Hon är ju bara två år, så jag har varit noga med att inte gå för långa sträckor med henne, men hon kändes otroligt pigg när jag började gå att jag provade gå hela vägen. Åh vad hon tyckte det var kul. Hon stretade inte emot en enda gång utan hade glatt spetsade öron och travade lätt bakom mig när jag joggade vissa raksträckor. Var noga med att stanna ibland så att hon fick kolla sig omkring och ta några tuggor gräs. Jag tycker det är viktigt att hon förknippar promenader med något roligt. Sista sträckan till stallet märktes det att hon började bli trött. Istället för att småtrava vid sidan av lunkade hon strax bakom mig. Men vad kan jag förvänta mig första gången? Det gick långt över förväntan. Nu vet jag att den här rundan funkar bra att ta med henne på lite då och då som omväxling och som lite mer träning än de kortare rundorna. 
 
Kanske ska gå med Peggy också? Hm. Får fundera på saken.
 

Kommentarer
Elin säger:

Vad kul för henne att få komma ut och se sig om :) Tycker definitivt du ska gå med Peggy också om du har lust! :)

2013-08-23 | 10:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback