Samma häst - några månader senare

Jag satt och kikade igenom alla möjliga bilder som jag har fotat med min systemkamera och jag fastnade då på en bild som var fotad den 16 mars 2012 på Lykke Li, som inte hade fyllt ett år än. Jag minns än idag att det var krångligt att få en bra bild på henne då hon är nyfiken och gärna vill komma fram och hälsa. Men genom att kolla på den bilden från i mars och bilderna som är fotade under veckan så ser man lite hur även jag har utvecklats som fotograf. Jag har lärt känna kameran på ett bättre sett och vet också vilka funktioner som fungerar bäst till just dom förhållandena som ges. Men tillbaka till Lykke Li! Hon har hittils blivit utställd två gånger, har jag för mig. En gång som föl då hon blev utställd tillsammans med sin mamma och en gång i somras i Kumla där både hon och Peggy blev utställda. Hon skötte sig extremt bra på utställningen i somras och likaså Peggy. Jag kommer ihåg att Peggy och Elin skulle tävla i tömkörningen och medans dom sprang sitt race stod jag med Lykke Li och betade utanför banan. Lykke var hur lugn och cool som helst och tuggade belåtet. Kan ni tänka er att hon då var 1 år och några månader och skötte sig så pass bra!
 
Lykke Li den 16 mars 2012

Lykke Li hela 8 månader senare i november månad! 
 

/Jenny

Kommentarer
tuuva säger:

hej ! tkr att du har superfin blogg och du skulle vara GULD om du hade lust att kika på min blogg <333
kramar från Tuuva , <3333333

Svar: Hejsan! Tack så jättemycket för dina fina ord! Absolut kan jag kika in på din blogg! Kram♥
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-24 | 18:22:16
Bloggadress: http://tuuva.bloggplatsen.se
maja angel säger:

Jättefin blogg ♥ ska börja följa dig

Svar: Tusen tack, vad glad jag blir! ♥
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-24 | 19:07:43
Bloggadress: http://majaangelz.blogg.se
Ella säger:

SHIT vilken skillnad!
Hon ser jätte fräsch ut och hon har en jättefin päls nu! :D

Svar: Visst är det en stor skillnad på endast 8 månader? Ja, hon är verkligen jättefin:D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-24 | 20:01:22
Bloggadress: http://www.ponnyangen.blogg.se
Elucai säger:

AWWW vad sööt! :D

Grym blogg btw! :33

Svar: Visst är hon?:D Tack så mycket!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-24 | 20:32:52
Daniela säger:

Nämen gud så söt! :D Vad kallas hennes färg?

Svar: Haha javisst är hon! Enligt ägaren så är hon en skimmel, troligtvis med dubbla skimmelanlag:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-25 | 15:47:54
Bloggadress: http://powerpony.blogg.se
Hanna säger:

va söt!! vilken kamera använder du?

Svar: Visst är hon?! Jag har en Sony Alpha a55:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-26 | 11:57:10
Bloggadress: http://wipsochjag.blogg.se/
Julia We säger:

Gud så söt! Har alltid velat ha en liten häst själv! <3

Svar: Ja det förstår jag att du vill, dom är ursöta!♥
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-26 | 20:23:29
Bloggadress: http://viponnytjejer.blogg.se
Anonym säger:

Asgullig ponny :)

Svar: Hihi ja, riktigt sockersöt!:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-30 | 19:36:37
Cissy säger:

gud så söta! xD

Svar: Haha ja visst är hon?:D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-04 | 12:11:53
Sandra P säger:

Här sitter man och dör av söthet x'3

Svar: Det har jag också gjort ett x antal gånger nu...;)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-05 | 20:06:08
Cissy - BlackieSixx säger:

Grymt vad söt hon är!!

Svar: Visst är hon det!:D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-06 | 11:16:11
Bloggadress: http://blackiesixx.blogg.se/
Karolina säger:

Nej jag är käääär! Vilken liten sötnos! Åååh man vill borra ner ansiktet i hennes päls haha! :3

Svar: Hahaha aw! Tro mig, om du gör det så kommer ditt ansikte att tappas bort bland hennes päls för den är så otroligt stooor, fluffig och tjock! Och inte färdigväxt på långa vägar inför vintern ännu:D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-06 | 11:36:59
Kirsi säger:

Verkligen gullig Ponny c:

Svar: Javisst är hon det? Man vill bara ta hem henne in till huset:D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-06 | 11:55:36
Bloggadress: http://kirsiw.blogg.se/
Tove säger:

Vilken underbar blogg du har :)

Svar: Tusen tack, det uppskattas att höra!:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-06 | 13:00:26
olivia säger:

Underbar ponny! :)

Svar: Ja det är hon verkligen!:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-06 | 13:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback