Beslutet har tagits

Jag och min mamma har efter en lång tid tillbaka hållit koll på hästar som lånas ut på foder. Dessvärre har det inte varit några annonser som sett intressanta ut så nu har vi tagit det stora steget... Efter mycket snack och disskusioner har vi nämligen beslutat oss för att om den rätta hästen dyker upp så kommer vi att köpa den. Nu kanske vissa tycker att jag ska ha större tålamod och vänta tills en intressant foderhäst dyker upp bland annonserna.. men det har tyvärr inte hänt det senaste halvåret. Vilket är surt. Vi har självklart hört med andra personer i stallet utifall dom vet eller känner någon som vill låna ut sin häst, men utan någe resultat. Vi har mejlat två stycken säljare varav en har svarat tillbaka och allt som har skrivits har låtit väldigt intressant! Så vi får se hur det blir, man kan ju alltid hoppas och hålla tummarna. 
 
Jag har ju haft två foderhästar förut, en b-ponny när jag var 9 år och såklart Citron som jag hade när jag var runt 12 år. Och jag har verkligen känt suget efter att ha en "egen" häst som står nere i stallet och som man har ett stort ansvar över. Att man tillsammans med hästen kan utvecklas, tävla, träna och såklart ha himlans roligt med! Och samtidigt känna att det var just den hästen som passade mig, att just vi två skulle bilda ett team, ett team byggt av glädje, respekt och kärlek. 
 
Nedan är ett par ovisade bilder från dressyrtävlingen i söndags.
Och visst är hästarna überfina?! 






/Jenny

Kommentarer
Hannah och Vendela - Hästblogg ♡ säger:

älskar verkligen din design!!! :D
nu har vi börjat med veckans utmaning på bloggen! Skriv en eller FLERA utmaningar till oss: http://bpoonysar.blogg.se/2012/november/veckans-utmaning.html#comment
/bpoonysar <3

Svar: Åh, vad roligt att höra! Tack så hemskt mycket:D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-30 | 14:27:19
Bloggadress: http://bpoonysar.blogg.se/
Elvira säger:

Fin blogg! fråga gärna mig något i min frågestund :)

Svar: Tusen tack!:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-30 | 14:39:35
Bloggadress: http://ponnyekipaget.bloggplatsen.se
Josefine säger:

Vad kul! :D Btw, väldigt fin blogg ;) Vill ni göra ett bloglovinbyte?

Kram Josefine - Polkaryttaren

Svar: Ja verkligen jättekul!:D Tack så mycket! Tyvärr gör vi inga byten.. kram!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-30 | 14:39:41
Bloggadress: http://polkaryttaren.blogg.se
Linnea säger:

Jättesnygga hästar!

Svar: Jag håller fullkomligt med dig!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-30 | 21:52:18
Adriana säger:

Fin blogg :) kika gärna in på min!

Svar: Tusen tack!:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-30 | 22:18:28
Bloggadress: http://Adrianapapac.blogg.se
Linn säger:

hoppas du får en superbra 1 advent :D
Allt bra?

Svar: Tack detsamma! Jo, med mig är det bara fint:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-01 | 14:49:57
Bloggadress: http://dressageofsweden.blogg.se
Ronja säger:

Fina bilder!

Svar: Tack så hemskt mycket!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-05 | 23:05:08
Bloggadress: http://roniqua.blogg.se
Cissy - BlackieSixx säger:

Hoppas du finner en passande häst inom kort ♥

Svar: Tack så mycket!♥ Vi har hittat en som passar in rätt så bra när man läser det som beskrivs om den. Men det återstår att se hur den är i verkligheten, i ridningen osv!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-06 | 11:14:59
Bloggadress: http://blackiesixx.blogg.se/
Frida L säger:

Fina hästar! :)

Svar: Ja dom var verkligen überfina!:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-06 | 12:56:53
Maria niklasson säger:

Så sjukt vacker häst :O :D <3

Svar: Ja dom hästarna var verkligen vackra!:D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-08 | 17:07:59
Linnéa säger:

Gulliga, jätte fina! :D

Svar: Ja alla hästarna som var på tävlingen var underbart fina!:D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-11 | 19:59:56
Elin säger:

Wow, hästarna är helt underbara! Hur gick det i tävlingen? (:

Svar: Javisst är dom fina! Jadu.. jag kommer faktiskt inte ihåg exakta namn osv haha:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-26 | 23:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback