Regnväder

På grund av det dåliga vädret blir det nog ingen ridning idag för min del. Var nere i stallet för någon timma sedan och tanken var då att rida i paddocken. Men tyvärr började regnet vräka ner precis när jag hade borstat klart Jenka, och sedan blev det snack i stallet om att det skulle vara risk för åska. Då kände jag inte precis för att rida och det blev då en hel del pyssel med henne istället! Mamma hade gjort massa flätor i hennes långa man igår så jag flätade om de flätor som manen hade åkt ur på - Jenka blir så fin i flätor!

Imorgon ska min mamma rida Jenka men eftersom att jag inte kunde rida idag på grund av vädret så får jag rida imorgon också, vi får turas om med att rida henne helt enkelt. Då ska vi nog träna på dressyrprogrammet båda två för det är alltid bra att ha någon på backen som kan se eventuella misstag som görs. Och efter att vi suttit och kikat på programmet lite närmare så kan vi det rätt bra nu. Det visade sig vara samma program som jag tävlade med min gamla foderponny (hästen till höger), sicket sammanträffande! 



/Jenny

Kommentarer
Annika säger:

Fin bild :)

Svar: Tusen tack!:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-07-29 | 10:55:37
Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback