Första arbetsdagen

Kom hem för ca en timme sedan och har sen dess tagit det lugnt, en dag avklarad! Det var absolut inte som jag hade tänkt mig, inte alls. Vi jobbade med bland annat reptiler, stora och små grisar, lamor, väldigt söta åsnor, kaniner och såklart en hel del andra djur. Eftersom det är första dagen är det mycket att ta in och som är nytt för oss, men jag tyckte att jobbet var helt okej baserat på denna dag. Man får tänka helt enkelt att vi kommer att få lön för vårat arbete, vilket känns bra!
Har ni sommarjobbat något ännu?

Imorgon (tisdag) ska jag rida Citron som ska bli oerhört roligt! Vi ska rida i paddocken tillsammans med min mamma och Jenka. Dock är jag inte sådär jätte taggad på att rida i paddocken, men det kanske blir en liten härlig sväng ut också vem vet! Och för er som inte visste detta var Citron min gamla foderponny som jag tävlade lite i dressyr med, samt några pay and jump tävlingar - en underbar häst på alla sätt och vis. 
På onsdag är det tänkt att jag ska rida Jenka och jag funderar på att ta en mysig runda bortåt bland både skog och mark, men det får väder och vind bestämma. Förhoppningsvis kanske det blir någon mer ridningen denna vecka men det är ingenting som jag vet såhär i förväg, utan det återstår att se. 

Jenka och hennes flätor som hon hade här om dagen då det var som varmast!:)




/Jenny

Kommentarer
Daniela säger:

Hur många hästar har ni? :)

Svar: Sammanlagt är det åtta hästar som ägs av olika personer, varav en är min mammas lånehäst. Fast vi brukar hjälpas åt utifall det är någon som får förhinder och inte kan rida osv:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-07-30 | 22:13:40
Bloggadress: http://powerpony.blogg.se
Paulina säger:

Tack så mycket!


Vilken söt häst du har :)

2012-07-31 | 08:05:19
Bloggadress: http://fotopaulina.blogg.se
isabelle säger:

Gud vilka fina bilder på en fin häst med en fin man :D

Svar: Tusen tack! Haha den blev enormt lockig/vågig när vi tog ur alla flätor:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-07-31 | 09:21:58
Bloggadress: http://dressyrisabelle.blogg.se/
Emelie säger:

Nej för mig blev det inget speciellt sommarjobb i år. Förutom att jag jobbar som barnvakt, men det gör jag vanligtvis också. Sen har det väl blivit lite extra jobb, men inte något speciellt ;)

Svar: Åh det var synd att höra! Men att jobba som barnvakt och lite extra jobb är väldigt bra det med. Det är iallafall ett sätt att få ihop lite egna pengar på!:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-07-31 | 20:46:53
Bloggadress: http://JEdressage.blogg.se
jenny säger:

Jätte fin fläta på hästen!

Svar: Tack så mycket!:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-11-13 | 15:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback