Ridtur i mörker och kyla

I onsdags red jag ut med Jenka tillsammans med en annan tjej i stallet samt med mamma som promenerade med oss. Hon hade nämligen varit ute och gått tidigare under dagen och snappat upp en liten tur som man kunde göra ute på en fin äng i närheten. Så med andra ord så skulle hon agera vägvisare i mörkret åt oss! 
 
När vi kom fram ut på ängen som var täckt med ca 50cm snö var det stora och höga kliv från hästarnas sida, eller ja från mammas med. Jag fick höra att det var bra träning för hästens rygg med att pulsera runt i snön och verkligen lyfta på benen, vilket är positivt. Jenka och den andra hästen blev till riktiga energipaket efter en stund på ängen, dom trampade på i världens tempo, powerwalking i högsnö?. Detta gjorde det lite svårt för min mor att hänga med i svängarna och hon hamnade lite på efterskälken. Åh jag får inte glömma berätta att det blev ett litet missförstånd mellan mamma och mig ute på ängen.. ett roligt sådant! Jag och den andra tjejen red runt ängen så jag skrek till mamma att hon kunde gå ut mot vägen istället för att ta den omväg som vi tog. Och hon trodde då att jag skrek "Stanna kvar där", vilket hon gjorde ett tag tills hon märkte att vi var påväg mot vägen som leder tillbaka mot stallet. Jaja missförstånd händer alla!
 
Har ni varit med om något knasigt missförstånd? Som man skrattar åt i efterhand..haha


 
/Jenny

Kommentarer
Evelina säger:

fin blogg du har! Titta gärna in på min!! + just nu har vi att ALLA ska komentera en önske rubrik, läs mer här: http://ebevan.blogg.se/2012/december/eran-julklapp.html#comment
Som en julklapp till alla bloggläsare ;)

kraam! Och god jul ;)

2012-12-23 | 17:16:17
Bloggadress: http://ebevan.blogg.se
Felicia S säger:

Vilken vacker häst! Vad är det för ras? :)

Svar: Jag kan inget annat än att hålla med dig! Hon är en kallblodig travare :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-24 | 15:26:17
Bloggadress: http://moaafelicia.blogg.se
Linnea säger:

Vacker häst & fina bilder!

Svar: Tusen tack fina du!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-25 | 19:40:21
Tjajen :C säger:

Haj :D
Haha när jag red på ridskola för länge sedan, stod jag och borstade hästen jag skulle ha på lektionen. Så kom nårra:
-Jaha, jag trodde du skulle ha Sixten?! Det där är ju My... Ja skämdes ju asmkt x)

Svar: Hejsan! :D Hahaha oj då! Jovisst kan det hända alla, det har även hänt mig, haha!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-12-28 | 12:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback