Spricka

Mina föräldrar kom hem igår under eftermiddagen och dom på hästkliniken hade en teori att Jenka hade fått en spricka i hasen. Dock kunde dom inte se något på röntgenbilderna ÄN. Hon ska tillbaka dit om två veckor för att röntgas ännu en gång för att sedan jämnföra dom två röntgenbilderna från igår och om två veckor. Antagligen var sprickan så pass ny att den inte syns på röntgenbilderna ännu. Detta betyder att hon får boxvila i ca två veckor för att sedan åka iväg på ett besök till. Men tack vare alla underbara människor i stallet så finns det alltid en häst inne som gör sällskap med Jenka. Jag skulle självklart vilja följa med till hästkliniken om jag kunde men tyvärr har jag skola på vardagarna, vilket är synd. Enligt mamma har Jenka skött sig väldigt bra när dom har åkt iväg med henne. Hon får lugnande vid själva röntgen vilket gör att hennes huvud nästan ligger i backen, haha skämtåsido. 



/Jenny

Kommentarer
erika säger:

aw söt :)

Svar: Kan inget annat än att hålla med dig!:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-08-26 | 14:54:17
Bloggadress: http://www.erikajoyisabella.blogg.se
johanna säger:

vilken ras är din häst? :D
svara gärna i kommentar på min blogg,
kram <3

2012-09-10 | 19:38:32
Bloggadress: http://lovewincent.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback