Första skoldagen

Idag var det min första dag som en gymnasie elev. Klassen som jag går i känns bra och jag fick med mig två väldigt nära vänner, den ena har jag känt hela mitt liv och den andra sedan jag var 4 år. Det var detta som jag var mest nervös över, att inte få gå i samma klass med någon som man känner. Givetvis lär man känna alla efter en tid men det är tryggheten att få börja i en helt ny skola, bland helt nya människor och ändå ha åtminstone en person som man känner sedan innan - trygghet. Vi började vid kl 10:00 och slutade 14:00, samma tider gäller inför imorgon. Riktigt härligt! Dock börjar allvaret igen på onsdag då vi följer schemat som vanligt. Och på tal om schemat, det var helt OK! Vi fick stryka två morgon lektioner som vi hade på tisdagar samt torsdagar vilket resulterade i att vi inte börjar förrän kl 10:35. Riktigt trevligt, haha! Vi är en rätt så stor klass på ca 30 personer, dock kändes det betydligt mindre när vi satt i klassrummet. Men dessa tre kommande år kommer att innehålla alla möjliga känslor, antar jag. Det dröjer nog inte länge tills jag står där på flaket och skriker att jag har tagit studenten, haha!





/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback