En vecka avklarad

Detta är den första veckan i gymnasiet för min del som är avklarad, gissa vad? Jag längtar oerhört mycket till både jullov och sommarlov.. redan haha! Ne men skolan är bra och jag trivs verkligen! Dock måste jag gå upp mycket tidigare än jag brukar för att hinna med bussen som tar mig in till stan där skolan ligger. Jag är lite ovan vid att gå upp tidigt och hinna med en buss men förövrigt har det funkat bra! Vi är 31 personer i klassen, alltså en rätt så stor klass. Och som sagt, jag trivs verkligen fastän jag inte har lärt känna exakt allihopa. 

I onsdags fick vi våra skåp som vi ska ha och det fanns totalt 12 stycken överskåp som våran klass hade tillgång till. Våran lärare tog dom fem längsta personerna i klassen som fick överskåp, alltså återstod det endast sju överskåp till oss andra och resten var underskåp. Han skrev alla skåpnr på lappar och sedan fick vi dra en varsin lapp. Och gissa vad?! Jag fick överskåp!!! Ni förstår inte hur glad jag blev efter att ha haft underskåp i hela 9an, haha! 

Angående Jenka så är mina föräldrar just nu påväg hem från Skara där dom har besökt en hästklinik för röntgen. Jag pratade med mamma lite tidigare under dagen och allting hade gått bra men det väntade en till röntgen som skulle ske i stort sett när som helst. På den första röntgen uptäckte dom ingenting felaktigt, konstigt. Därav bestämde dom sig att göra ännu en röntgen på Jenka för att vara helt säkra. Men dom hade sina aningar om vad det skulle kunna vara, vilket min mamma kommer att berätta så fort hon kommer hem igen. Än så länge är det ett mysterium men jag håller tummarna och hoppas att det går att bota och göra henne frisk och hel igen! 


/Jenny            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback