And he scores!

Jag tänkte berätta en sak om mig själv och min familj, eller ja, hela min släkt nästan. Vi kan vara den mest sportintresserade släkten på jorden. Alla är ju självklart inte det, men de allra flesta är extremt intresserade. Vi älskar fotboll, ridsport, innebandy, simning, simhopp, volleyboll och kanske mest av allt; ishockey! 
Det är något med den sporten alltså. Tempot, det tuffa spelet, målen, uppoffringarna och förtjusningen i att en match kan vända så fort. Inga långbollar här inte. 
Jag är sedan ca.6 år tillbaka ett troget Färjestad-fan. Likaså mina bröder. Det kan tyckas lite märkligt att vi hejar på Färjestad när de flesta i släkten hejar på antingen Luleå eller AIK. Faktum är att jag vet inte själv varför det blev just Färjestad. Det är något med värmen i den klubben, de evigt trogna fansen. Mamma och pappa har i hela deras liv hejat på Luleå, så när jag och min mellanbror helt plötsligt började heja på Karlstad-laget Färjestad blev de nog väldigt förvirrade. Men det kan inte hjälpas, och vi har även fått med oss lillebror på våran sida. 
 
Jag var nyss ute och fotade mellanbror och två av hans bästa vänner när de spelade landhockey på gatan. Här får ni några bilder. 
 
 
/Selma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback