Vässa dina armbågar

Atmosfären mellan oss ryttare emellan kan vara rätt tuff ibland. Och då menar jag inte på ett positivt sätt, tyvärr, utan på ett väldigt negativt sätt. Jag vet att det finns flertalet människor som fullständigt sk*ter i vilket och klankar ner på andra ekipage. Det småviskas sinsemellan personer om just den ponnyn med en oerhört ful fläta i svansen. Eller om den ryttaren som har alldeles för långa tyglar. Ja, listan kan göras lång - tyvärr. 
 
Jag undrar när mognaden träffar dessa personer. Mind your own business brukar man höra rätt ofta, och i sammanhang som dessa så finns det inget bättre talesätt som kan beskriva situationen. Istället för att sitta och småviska en massa struntprat om ekipaget inne på tävlingsbanan så kan man väl åtminstone knipa igen eller ta upp alla positiva saker som man ser? 
 
Jag antar, och hoppas, att INGEN ens skulle tänka tanken att småviska negativa saker om exempelvis nybörjare? Nej, för man vet om att dom är nybörjare och att det tar sin tid att lära sig allting, finna balansen osv. Men snälla ni, vad gör det okej att klanka ner på "icke nybörjare"? Jag anser att man aldrig kan vara helt färdigutbildad inom ridsporten för det finns alltid någonting nytt att lära sig. Så varför ens lägga energi på detta sk*t snacket? Lägg energin på att förbättra dina egna svagheter istället för att leta rätt på andras. På de sättet tror - och hoppas jag att atmosfären blir till ett positivare moln! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback