Underbara dag!

Åh sånt härligt väder de har varit idag! Sol och ca +15 grader utomhus, dock blåste det men under eftermiddagen så avtag vinden faktiskt - skönt. Direkt när jag kom till stallet så tog jag in Mack iallafall. Han fick gå in i boxen och äta lite medan jag fixade iordning hans höpåsar. Sedan borstade jag honom i boxen samt satte på hans benskydd innan jag tog ut honom på gången för att sadla och tränsa. Vi var klara runt tio över 4 och det var fortfarande ljust ute och väldigt behagligt väder dessutom. 
 
Jag satte på den ena tygeln av gramanen på honom. Och för er som inte vet så spänns den fast under magen i sadelgjorden, ut och igenom aachenremmen och sedan ut till min vänster hand. Jag håller alltså i den och tygeln sitter inte i hans bettringar utan den hjälper bara till med ett extra stöd. Ett jättebra hjälpmedel för de hästar som ibland kan ha svårt med att finna stödet. Och sedan fanns det en baktanke med att jag satte på den just idag.. Vi red i paddocken vilket var ett bra tag sen vi gjorde! Och bilvägen är nästintill (bara en liten å emellan), så jag antog att han kanske skulle titta på människor som gick förbi, cyklister, bilar osv. Men vad tror ni han gjorde? Han brydde sig inte ett himla dugg! Han var så otroligt lugn (nästan för lugn haha) och väldigt härlig att rida. 
 
Vi arbetade på med volter i både skritt och trav. Galopparbete i många volter hit och dit, sedan testade jag lite öppna och skänkelvikning i trav medan jag red lätt. Och det gick faktiskt bra så jag är nöjd! Dessutom blev jag så grymt varm och svettig.. hade tagit på mig för mycket kläder haha! 
 
Mack idag efter ridpasset. Tog in honom i stallet först för att plocka av all utrustning,
innan vi gick ut i igen för att ta ett par bilder - modellhästen minsann! 

Kommentarer
evie säger:

Visst var det en underbar dag? Sol :D jag blir så glad :D

Svar: Ohja, fint väder vill vi ha! :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-03-09 | 22:47:31
Bloggadress: http://evieastrom.se
Evelyn säger:

Såå fin han är:D

Svar: Åh, vad snällt sagt!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-03-09 | 23:02:41
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback