Tidigt i ottan

Även fast jag är ledig idag från skolan så var jag uppe vid halv sju. Anledning? Jo, jag hade nämligen utsläppet i stallet. Efter att jag fodrat och släppt ut alla hästarna så mockade jag, fixa höpåsar m.m åt Mack. Han ska vila idag då jag ska bort under eftermiddagen. Och han har även gått riktigt fint de senaste dagarna! Som igår, då red vi i paddocken och värmde upp i alla gångarter innan vi la fokus på skänkelvikningar i mestadels skritt men även lite i trav. Vi varvade sedan mellan skänkelvikningar och galopparbete, bara för att få komma ut ur arbetet och få göra någonting annat istället för att nöta på samma grej. Mot slutet blev han rikigt mjuk och fin, både i skänkelvikningarna men även i galoppen. Snacka om att galoppen är helt annorlunda nu (för mig) än vad den var för några månader sedan. 
 
Imorgon blir det paddock igen men jag har inte kommit på vad vi ska göra för något. Det återstår att se! 
Mack igår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback