Tiden har gått extrasnabbt

Ursäkta för en dålig uppdatering dom senaste dagarna, men det har varit så mycket annat som har hänt. Men om jag ska göra mig kort över vad som har hänt dom senaste dagarna så har jag haft utsläppet i fredags, ridit i Karlslund - en övning som var hur harmonisk och härlig som helst! Jag har redigerat ihop en film som vi hade i arbete i skolan och alldeles strax ska jag röra mig iväg mot stallet. Vädret är på topp, över 10 plusgrader utanför dörren men tyvärr så blåser det grävling ute.. Jag har iallafall tänkt att rida i paddocken idag och fokusera på övningen som vi gjorde i Karslund i fredag - att det ska gå så sakta som möjligt. Både i skritt, trav och galopp. Och hästen som jag har i Karlslund är en riktig liten speed tant.. men det gick förvånansvärt bra och hon var cool-lugn i både skritten och traven. I galoppen ville hon fram lite extra och var lite taggad, men det gick ändå helt okej. 
 
De min ridlärare berättade under tiden som vi red vad att hästarna blir så oerhört lugna av detta (ridas sakta). Det blir en lugn atmosfär och det känns väldigt harmoniskt! Det återstår att se hur det går med Mack idag, kameran följer med så jag hoppas kunna hinna fota åtminstone några bilder. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback