Gårdagen

Till att börja med - vilket väder det har varit idag! Helt otroligt! Skinande sol och blå himmel. Förutom att jag var i stallet imorse i ett par timmar så var jag bara tvungen att gå ner till Jenka medan mamma var där för att ta ett par bilder på söthästen. Om jag orkar så går jag igenom bilderna redan ikväll, så vänta er ett och annat smakprov imorgonbitti isånnafall! 
 
Men igår red jag Mack, tillsammans med en massa näsdukar i fickan haha. Det blev ett x antal pauser igenom hela ridpasset så att jag fick snyta mig hehe. Men hur gick det annars då? Jo, till att börja med så fick vi rida i ett nyharvat ridhus - tummen upp! Dock var han stel och gick emot i början. Men det ändrades efter första galoppen, då brukar allting mjukas upp i hans kropp. Annars var galoppen kort och fin. Vi red bland annat i små volter i galopp för att han inte ska dra sig utåt med ytterbogen, och det gick bra! Han fick sedan länga på långsidorna och det var minsann härligt - han skakade så roligt med både hals och huvud haha! 

Imorgon hade jag tänkt att longera honom i paddocken då jag vill fortsätta vila från ridningen tack vare min extrema förkylning och ont i halsen. Vädret ska vara på topp även imorgon så det blir nog härligt! 
 

Kommentarer
Evelyn säger:

Såfin :D

2014-03-28 | 23:19:17
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback