Film!

Sådär, nu har jag fixat ihop ett litet videoklipp från hoppträningen igår. Det var ganska krångligt då jag har glömt bort lösenorden till våra två youtube konton.. haha känns ju lagom stabilt! Och eftersom att videoklippen finns på min dator så kan jag inte heller ladda upp dom på videfyme eftersom att man endast kan nyttja deras program via appen i mobilen. Efter många funderingar så hittade jag äntligen ett sätt att få videoklippet i mobilen, tjohoo! 
 
Så, hur gick hoppträningen då? Jo jag kan ju börja berätta att jag tog på mig sporrar eftersom att han har varit rätt så allmänt "seg" när jag har varit med och tittat. Och dessa sporrar blev jag tvungen att ta av mig för dom behövdes verkligen inte! Herregud vad pigg han var. En gång när vi skulle galoppera en långsida bort för att komma till ett hinder så lyfte han på frambenen något enormt och de kändes nästan som att han tog jämnfotahopp med dom, haha. Men det var roligt å andra sidan att han var vaken och pigg på att hoppa. Men bromsen måste fortfarande fungera lika bra, något som lilla gubben glömmer bort ibland eftersom att det var sååå roligt. Nejdå, jag fick kämpa rejält med min ridning och det kändes rätt så bra ändå! Han höll på att smygöka flera gånger vilket gör det väldigt trixigt, men man får vara glad över att han är så gudomligt snäll och hoppar oavsett hur snabbt eller konstigt man kommer fram till hindret. 
 
Övningen gick ut på snäva svängar då man ska arbeta mycket med benen och INTE med händerna. Tränaren förklarade med att händerna är dominanta över benen, vilket oftast får oss ryttare att använda dom i liknande situationer (med snäva svängar). Vad vi då skulle tänka på var att ändå slappna av i händerna och hålla ihop dom medan vi arbetade desto mera med våra ben. En väldigt rolig övning som var utmanande för oss båda! 
 
 
 
Som man kan höra på slutet så säger tränaren -" Jädrar vilket tryck de är i honom idag!",
jo tack de kan jag hålla med om haha. 

Kommentarer
Elin säger:

Haha! Vilken fart det var på honom, syns att han försöker öka hela tiden :D Men det ser väldigt bra ut ändå tycker jag :)

2014-03-06 | 15:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback