Fettisdagen!

Jag hoppas att ni alla har klämt i er en semla idag! För i skrivande stund har jag precis ätit upp min hehe. Mamma har bakat egna semmelbröd och det var riktigt gott. Dock har jag ingen mandelmassa i min då jag avskyr de.. usch. Men grädde däremot, de fick finnas med på semlan. 
 
Så, hur gick kvällens pass då? Nja, sisådär. Nästa gång tar jag nog på mig ett par sporrar för idag kändes det som att göra öppna på en noshörning, dvs knappt något svar alls. Han är på god väg men behöver mera ben från min sida och därav tror jag att ett par sporrar skulle sitta fint i en sådan situation. Så idag blev det mera öppnor i skritt än i trav. Dock går det bättre att göra öppnor i vänstervarv än i högervarv i trav, för åt höger så känns det som att han biter sig fast och blir skit stark.. Men i skritt gick det bättre! Tog även hjälp utav väggen när jag gjorde förvända öppnor i skritt (böjd utåt mot väggen alltså), och då gick det väldigt bra. Han fick verkligen tvära - nyttigt för honom! 
 
Imorgon vankas det hoppträning förresten! Det var ett bra tag sen jag var med sist.. så vi får se hur det går haha, dels med själva hoppningen men även med min högerarm. Jag hoppas verkligen inte den blir knasig.. usch. Jag har iallafall bestämt mig för att ta det säkra före det osäkra och inte hoppa en hel bana (om det ens blir så). Utan vi kommer endast vara med och hoppa de olika delarna innan allting sätts ihop. För jag vill verkligen inte att min högerarm ska bli knäpp imorgon då det är en större risk att den blir "känsligare" och då blir knäpp även under helgens träning. Vi får hoppas på det bästa och hålla tummarna helt enkelt! 
 



Kommentarer
Elin säger:

Mandelmassan som är det godaste på semlan! ;) Lycka till på hoppningen ikväll!

2014-03-05 | 07:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback