Ett tips!

Under dagen när jag höll på att ändra om i våran bloggdesign inför den nya headern som ska komma upp (såfort vi fotat bilder) så tänkte jag dela med mig av ett tips till er! 
 
Så fort man använder en bild på sin blogg (kanske i headern, presentationsbilder m.m) som man har skrivit en text på så kan det oftast se lite suddigt ut när man har laddat upp den som en jpg-fil. De formatet (jpg) antar jag är det vanligaste som man sparar bilder i. Men som sagt, texten ser "suddig" ut och inte alls lika skarp med en bra kvalité. 
 
Tipset är då att spara bilden (som har text på sig) i png-fil. På så vis blir det en mycket bättre kvalité - simple as that! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback