En viktig del

I måndags var jag i stallet under min 3 långa timmars rast för att mocka och fixa allting. Eftersom att jag slutar rätt sent på måndagar (inte hemma förrän efter kl 17) så är det skönt att då komma till stallet och bara rida under kvällen. På så sätt blir det inte så sent för mig heller hehe. 
 
Men hur som helst så åkte jag aldrig tillbaka till stallet i måndags då jag mådde väldigt illa i stort sett hela dagen. Och för att min brorsa skulle slippa åka dit med mig fram och tillbaka endast för att spola av hans ben så frågade jag istället en annan i stallet. Som tur var så kunde hon skölja av hans ben (super mycket tack!) så han slapp ha leriga ben under hela natten. 
 
Dagen efter när jag var i stallet så frågade jag henne om det gick bra att spola av Macks ben. Och hon sa då att det inte var några problem alls, han stod blixtstilla och flyttade sig när hon bad honom göra det. Visserligen har han alltid varit snäll att spola av benen på, men man vet aldrig när det kommer en ny person som ska göra det. Och detta tycker jag är så viktigt - att även andra personer kan hantera ens egna häst och att den uppför sig på samma sätt. Vissa hästar tar chansen att testa gränserna direkt vid nya personer, medan andra hästar inte gör det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback