En liten fundering

En sak som jag kan tänka en del på är att provocera för att "nå toppen". I mina ögon så finns det inte med på kartan för min del, det skulle dels inte kännas bra rent allmänt att man har nått "toppen" pga att ha provocerat och på så sätt fiska till sig läsare till ens blogg. Men vad tänker då nya bloggare som kanske till och med följer de större bloggarna när de vet att personen/ personerna bakom bloggen provocerade för att vara där dom är idag? Dom kanske till och med följer i samma spår, dvs börjar att provocera för att nå "toppen" och sedan vända på allting till någonting bra och positivt - för då har man ändå kvar sina läsare (förhoppningsvis). 

För vad är det egentligen som väcker intresse för en blogg från första början? Jag vet mycket väl att det finns större bloggar som har nått "toppen" utan att ha provocerat ett enda öre i bloggen, och dessa personer ska ha en maffig klapp på axeln ifrån mig hehe.

En bloggerska som jag diggar och vars blogg jag försöker läsa åtminstone en gång per dag är Linn Strelin. Vad jag vet så har hon kommit dit hon är idag utan att ha provocerat läsarna med flit. Det verkar dessutom vara en väldigt go tjej, otroligt fina hästar och oerhört läsvärda inlägg som jag tar del av med ett leende på läpparna! Jag måste även få klämma in att hon är grymt duktig på att fota. 
 
 
Man kan absolut nå "toppen", men då med rena händer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback