Andas ut

Oj oj oj, godkväll på er allesammans! Jag kom hem för över en timme sen ungefär efter att ha varit ute och farit, nej då men nästan haha. Jag åkte iväg till stallet redan vid kl halv två för att åtminstone hinna mocka åt Mack innan jag tog in honom. Och det var minsann ingen ren häst som jag mötte i hagen... tvärtom.. en riktig liten lergris - men en söt sådan! Jag spolade av hans ben innan jag tog in honom i stallet för att borsta rent honom. Det tog sin lilla tid kan man ju lugnt säga! Vi var helt klara - fullt påklädda med sadel osv runt kl tre. Och i samma veva kom min killes lillebror med hans familj för att dels titta när jag rider men även att han skulle få testa rida - om han vågade förstås. När jag berättade om detta för min mamma tidigare i veckan så trodde hon inte att han skulle våga sitta upp i sadeln pga Mack's storlek, han är minsann ingen liten ponny precis haha. Men hans lillebror vågade faktiskt!
 
Jag red först i ca 20 minuter i alla gångarter för att visa dom. Och under den tiden så kändes Mack riktigt fin, bara små tendenser till att lägga sig åt höger. Sedan var det min killes lillebrors tur att få sitta upp och vi skrittade runt i ridhuset i ca 15-20 minuter. Mack var hur lugn och snäll som helst, oavsett om det togs kort med blixt, hästar i hagen utanför höll på att gnägga osv - stolt ägare här borta! 
 
När han hade skrittat klart så satt jag upp igen. Dock åkte dom hem i samma veva, men det var kul att dom ville komma och att en av dom ville rida! Jag fortsatte arbetet i galopp, trav i volter samt ställa inåt och utåt. Och det gick bra! Dock var det lite jobbigare i galoppen då han låg på som attan, men stundtals gick det fint! 
 

Kommentarer
Linnea säger:

Skönt att det gick så bra! Jag önskar att jag också hade en sådan lugn häst :/

Svar: Ohja! Träning ger färdighet, det gäller att vara lugn som ryttare också :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-03-02 | 21:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback