Isvindar

Igår hoppade jag in i sista sekund och red Jenka igen då medryttaren gått och blivit sjuk. Jag såg inte i riddagboken att hon hade ridits i paddock dagen innan, så hon gick ett till pass med mig. Det var svinkallt ute, kändes nästan som en ny istid var på väg. Till en början kändes hon i alla fall mjuk och fin, men efter halva passet slutade hon svara för innerskänkeln helt. Det krävdes otaliga varv med att ställa henne utåt och inåt på volt innan det släppte, och på slutet gick hon riktigt fint. Samtidigt som jag red var det även två andra tjejer som red i paddocken, varav den ena red för första gången på en av stallets nya hästar. Jag valde därför att inte ställa upp kameran och filma, men jag fotade lite efter passet. Jenka blev lite svettig, så det blev täcke på innan hon fick gå ut i hagen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback