Det blir aldrig 100%

En grej som ständigt dyker upp bland tankarna är hur "sköna" dessa anatomiska träns/ utrustning egentligen är? För kanske 20 år sedan tänkte man inte alls på hur ens utrustning satt på hästen och de mer känsliga områdena. Och det är absolut ett tecken på att även ridsportens utrustning och dess passform har tagit ett stort steg i rätt riktning och utveckling. Dock är jag väldigt skeptiskt till att de någon dag kommer att bli 100% vad gäller dom mer nyare och mer utvecklade utrustningar som säljs idag på marknaden. Det kommer säkerligen alltid vara någonting som klämmer åt på fel ställen, sitter på extra känsliga platser osv på våra hästar. Väldigt synd att dom inte kan kommunicera med oss människor i språket, hur mycket enklare skulle de inte blivit inom just det här ämnet? Men som sagt, en stor utveckling har skett och det är alltid lika kul att läsa om hur stor skillnad de faktiskt gör för vissa. Särskilt med dessa anatomiska träns med ett svängt nackstycke. Det har fått mig att inse att om det finns "nyare" och mer uttänkt utrustning som sitter skonsammare på min häst så är det en självklarhet för mig att ta åt mig av de nya och följa med i utvecklingen som sker. För varför ska man egentligen ha kvar de "gamla" när det har tagits fram nyare och modernare alternativ för våra fyrfotingar? Det skadar aldrig att testa och det kan vara en tankeställning som man gott och väl kan grubbla över.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback