Dagens tappsko

Dagen började med att min efterlängtade sovmorgon gick upp i rök.. livet som hästägare antar jag ;) Hovslagaren kom till stallet vid nio för att slå dit en sko på ena framhoven som Mack duktigt nog har tappat. Innan han kom dit så promenerade vi i ridhuset i ca 15-20 minuter så att han åtminstone fick röra på sig lite då han stod kvar inne vid utsläppet. Hur som helst så testade jag att hålla i honom med grimskaftet istället för att binda upp honom då förra ägaren skrev i ett sms att han inte gillar att sitta fast.. Det gick iallafall jättebra och han krånglade ingenting vid skoningen, puuuh! Efteråt fick han gå ut i hagen, sedan tog jag av lindor på hans boxgranne som även han skulle ut till sin hage (han var inne som sällskap till Mack). Skönt iallafall att skon sitter på plats! Imorgon blir det en riktig genomkörare då han har gått på halvfart under veckan pga sin tappade sko. 
 


Kan även meddela att jag är liiiite trött på all snö nu...vill ha vår och sedan en underbar sommar! 

Kommentarer
Alva säger:

Missa inte veckans blogg där du kan synas en HEL vecka på min blogg! http://keimostanja.blogg.se/2014/february/veckans-blogg.html

2014-02-03 | 16:11:22
Bloggadress: http://keimostanja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback