Gårdagens skitgris nr 1!

Igår gick verkligen dagen på ett ögonblick, iallafall när jag kom hem från skolan! Min mamma har gjort en mindre operation i ett finger vilket betyder att hon inte får handskas med hästar eller ens vistas där det är allmänt smutsigt/ dammigt (ex stall). Och igår hade inte hon någon som tog hand om Jenka så det fick bli mitt ansvar så fort jag kom hem. Jag gick ner och mockade osv samt spolade av hennes leriga ben innan hon fick gå in i boxen igen. Jag skyndade mig sedan hem för att snabbt byta om och dra iväg till nästa stall, dvs till Mack. 
 
Jag var där runt kl 6 och tänkte att jag eventuellt skulle hinna att rida en snabbis innan klockan blev halv 8 - 8. Icke sa nicke! Det första jag möttes av i hans box var en GRÅ häst.. inte brun utan grå! Tur i oturen att han har täcke på sig ute för annars skulle det blivit himla jobbigt haha.. Så istället för att hinna rida en snabbis så fick jag stå i ca 40 minuter och borsta bort all lera på hans hals, ben, ansikte, mage osv. Klockan tickade på och jag var inte klar med allting, inklusive mockning osv, förrän vid 8 ungefär. Och då kändes det väldigt motbjudande att ta sig an ett ridpass - så det fick bli en vilodag helt enkelt! 
 
Tänkte bjuda er på lite före - och efter bilder på skitgrisen innan jag började arbetet med att få rent honom!






EFTER: 




Kommentarer
Ellen säger:

Så såg min sköthäst också ut idag, haha! Fast man hade inget täcke idag så hela kroppen var helt gråbrun istället för fux 😂

Svar: Åh fy vad surt! Riktigt träligt med all denna lera, haha!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-02-26 | 21:54:30
Bloggadress: http://ellenlinneahansson.horseworld.se
Elin säger:

Haha, han ser dock ganska nöjd ut med all lera :P

Svar: Haha ja det tror jag de! Dock var jag inte lika nöjd när jag såg hur han såg ut :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-02-26 | 22:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback