Gårdagens ridpass

Tro det eller ej men det blev lite stressigt till stallet igår IGEN! Vi jobbade över i skolan så det blev senare än vad det brukar på onsdagar. Hur som helst så börjar hoppträningen i ridhuset vid kl 6 (dom tar fram hinder osv runt halv 6) så man vill gärna vara någorlunda klar innan dess. Påvägen till stallet bad jag till dom högre makterna att Mack inte skulle vara lika skitig som i tisdags, hehe. Och turen var på min sida för det var han icke! Bara lerig om benen men det går på nolltid att spola av. 
 
Eftersom att vi inte kunde träna på galoppen som jag hade tänkt mig i tisdags så fick v  träna på de idag istället. Och det gick bra, tro det eller ej! Jag tror att han bara saktade av en enda gång under hela passet, och det var dessutom när jag skulle minska galoppen (för lite gas från min sida). Men annars skötte han sig suveränt. Mack blir även väldigt mjuk och allmänt trevlig rätt så automatiskt efter att man har galopperat honom. Och mot slutet tyckte jag inte att han la sig åt höger lika mycket som i början, vilket är en positiv sak. För övrigt känns det så roligt att äntligen få kläm på galoppen! Det har inte varit en sån här kort och fin galopp inom dressyrarbetet sen i höstas antar jag, med undantag från vissa gånger samt när man hoppar honom då han blir kort i allting ungefär haha. Jag hinner till och med le ett tag när vi galopperar i nuläget! ;)  
 

Kommentarer
Evelyn säger:

Kul att träningen gick bra! Söt är han också (:

Svar: Ja verkligen! Åh haha så snäll du är :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-02-27 | 12:39:51
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se
Linnea säger:

Vad roligt att träningen gick bättre! Är ni två som skriver på bloggen eller? Fattar inte riktigt ;)

Svar: Jo de ridpasset kändes bra! Haha ja vi är två som har denna blogg, Jenny (jag) och Selma ;)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-02-27 | 13:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback