Från elände till något positivt

Under en längre period har min högerhand varit lite knasig pga att den dels svullnar upp och sedan stumnar till vid ridningen. Det händer oftast när jag anstränger mig extra vid ex träningar. Och under dom senaste träningarna har jag faktiskt blivit tvungen till att ta pauser i skritt för att låta armen få hänga ner längs kroppen och bara få slappna av. Det blir såklart bättre för stunden - men tyvärr inte i det långa loppet. För så fort jag tar tyglarna igen och sätter igång så kommer eländet tillbaka rätt så fort. Riktigt tråkigt när det händer under träningar då man faktiskt betalar riksdaler för att kunna rida fullt ut och även få ut någonting av det. 
 
Det är även en anledning till varför jag har tagit hjälp av min ridlärare och hennes kollega som har kommit ut för att rida igenom Mack - eftersom att min arm inte pallar med de. Han har nu blivit igenom riden under tre tillfällen och jag märker redan en stor skillnad! Min ridlärare sa bland annat "Jag förstår varför du har fått ont i din högerarm, för han lägger sig åt höger". Och detta är någonting som jag har fått tips för hur jag ska göra för varje gång han tenderar till att lägga sig åt höger - och det har gått bra! Jag har även fått tänka på hur jag håller min hand när jag rider då jag ibland har en tendens att vinkla den på tok för mycket.. Och under den senaste tiden har resultatet varit positivt. 
 
Ett exempel på att det går framåt är ridpasset som vi gjorde i onsdags. Vi galopperade i en kort och sansad galopp och det var väldigt länge sen jag kunde göra det! Och det ser jag som ett tecken att vi är på god väg, bland annat att jag nu har hittat nya knappar på honom i just galopparbetet, men även all träning som min medryttare har lagt ner och nu på sistone även min ridlärare och hennes kollega. 
 

Kommentarer
Olivia säger:

Hej! Skulle du vilja göra ett länkbyte?

Svar: Tyvärr gör vi inga länkbyten!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-03-01 | 19:32:11
Olivia säger:

Hej! Skulle du vilja göra ett länkbyte?

Svar: Tyvärr gör vi inga!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-03-01 | 19:32:38
Bloggadress: http://bloggprinsessa.blogg.se/
Linnea säger:

Vem tar tar alla bilder du lägger upp här? Du lägger alltid upp nya och snygga bilder här, som man inte sett tidigare alltså. Tar du alltid med dig kameran till stallet? :>

Svar: Antingen så är det jag, Selma (som också bloggar här) eller min kära mamma hehe ;)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-03-01 | 21:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback